Dalej, w głąb tajemnicy - recenzja drugiego tomu "TER"

 


[RECENZJA] ] Rodolphe & Dubois - TER. 2 - Przewodnik / Taurus Media 


Taurus Media wprowadziło na rynek trzy kontynuacje (tomy oznaczone "dwójkami") z szeroko rozumianego nurtu fantastyki. Pierwszy tytuł, którym się zająłem to "TER" duetu Rodolphe (scenariusz) i Christophe Duboisa (rysunki). Być może pamiętacie - wiosną pisałem Wam o bardzo miłym zaskoczeniu, bo coś co wydawało się banalnym sci-fi / postapo okazało się całkiem solidną przygodówką, napędzaną siłą TAJEMNICY. 


Zakończenie pierwszego albumu to naprawdę solidna, widowiskowa i konkretna rzecz - z nadzieją wyczekiwałem kontynuacji. I - już po lekturze tomu pt "Przewodnik" - mam nieco mieszane odczucia. 


Na moment się zatrzymajmy. Tutaj łapcie link do recenzji poprzedniej części 👇


Tom pierwszy


Raz - po tej wielkiej tajemnicy nie ma już śladu, ale to akurat system "coś za coś". Zmienił się charakter opowieści. Przez pierwszą połowę czułem się podczas lektury jak na oldskulowej sesji RPG - wraz z grupą bohaterów odwiedzałem kolejne lokacje… by (niestety) trafić na moment, gdy praktycznie wszystko zostało ujawnione. Zła wiadomość? Tutaj zaskoczenia już nie ma, zmienia się stawka i zamiast odkrywania kolejnych zagadek, dostajemy grę o przeżycie. Starcie z wrogiem widnieje na horyzoncie. 


Reasumując - finał tomu drugiego nie ma w sobie spektakularności "jedynki" (ale i bardzo trudno byłoby ją osiągnąć). Nadal jest to jednak bardzo solidna opowieść. Może już nie mam takiego ciśnienia, by poznać dalsze losy Mandora, ale chętnie przeczytam tom trzeci. Co zaś się tyczy Mandora - to jeden z napotkanych przybyszów mówi o nim "Main D'Or" - więc jakieś tam tajemnice jeszcze nam zostały 😉. 


Graficznie nie zmienia się nic, na pochwały zasługują szczegółowe kadry zawierające wizualizacje gigantycznych pomieszczeń, fajny - oldskulowy - jest klimat (znów skojarzenia z "Yansem"). Wydanie - także jest wysokim standardem frankofońskim. Czyta się szybko - mam nadzieję, że równie szybko Taurus Media podrzuci nam trzeci tom!


Fani klasycznego sci-fi - zapraszam do lektury. Pozostali - myślę, że też coś dla Was się w "TER" znajdzie! 


! /#Szeptun_XIII 


#recenzja_w_Gnieździe #Gniazdo_społecznie #reklama #dymki_i_kadry #sci_fi_Gniazdo 


Komentarze

Popularne posty